This is our meeting-place. Mr B, Mrs B og the tre Billy B´s. Come, sit down. We have som stories to tell. Mum set the table. She started writing. Hopefully we will share many a nice tale in here. For more info; see first blog posted february 2005.

Sunday, October 15, 2006

Slottet






Jeg har vært på kurs i et slott i Belgia. Drosjesjåføren lurte på hva slags kurs det var vi gikk på og nevnte Harry Potter. Jeg for min del fant "Brønner som hvisker om natten" fra Mio min Mio. Slotten lå inne i en stor skog ved Waterloo.

Den huser den skandinaviske skolen med ca 400 elever og 60 lærere. De undervises på engelsk, og gym og musikk er på fransk. (lurer litt på om jeg har bomma litt på forståelsen her.. men det kan sjekkes ut på nett - www.ssb.be ) Fantastisk sted. Det er det man kan si om det. Legger ut noen bilder.

Waterloo og Brussel var også flott, men da kjøpte jeg bare postkort så jeg kan ikke vise bilder her. Fins sikker på nettet. . Grand-Place .. blandt UNESCO s ..., hva heter det igjen? Veldig fint sted som jeg gikk og så og så på mens andre rølpa i baren, - og UNESCO er enig med meg. Sjekk på nett.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hørtes ut som en fin tur. Ossen kurs var det du egentlig var på? transfigurering, eller defence against dark arts? Har virkelig skolen et helt slott for seg selv? høres ut som et spennende sted å studere....

7:13 pm

 
Blogger B-gjengen said...

Du må sjekke ut hjemmesida deres. Ja det var et utrolig spennende sted. Og dessverre tok jeg ikke bilder av barnehagen. Den hadde det fineste utområdet jeg har sett noen gang.

1:46 pm

 

Post a Comment

<< Home