This is our meeting-place. Mr B, Mrs B og the tre Billy B´s. Come, sit down. We have som stories to tell. Mum set the table. She started writing. Hopefully we will share many a nice tale in here. For more info; see first blog posted february 2005.

Monday, October 09, 2006

En farse av et legebesøk.

Tenkte jeg skulle bestille meg en legetime og få litt råd om helsa. Hva jeg kan gjøre med medisiner jeg ikke tåler - laget meg ei flott liste over hva jeg hade tatt, når og hvordan jeg hadde reagert på det. Jeg funker ikke toppers for tida. Kan ikke danse fordi kneet tåler det ikke. Har vondt i armen når jeg skriver på tavla og den skal også brukes i dansinga - kan altså ikke danse.. Sukk. Jeg skulle vært hos fysioterapeut og fikk en time i november - det var i sommer. Bare en mnd igjen. Var hos traumatolog med kneet og det var enda en farse. "Stapp i henne sterke medisiner og kom igjen om 3 mnd". Jeg tåler de ikke for F...!!! Det sa jeg selvfølgelig ikke. Bare smilte og sa takk. Og tror du jeg fikk noen forklaring på hvorfor og hva man tror kan være årsak etc? Nada. Jeg er så inn i granskauen dritt lei leger som har det travelt og som behandler deg som om du er i veien!!!

Så idag var det besøket for å få litt råd: Vi har radion på må vite!! Selv om vi har pasienter! Oisann - må bare stikke ut, det kom en ambulanse. Så sitter man der da, og føler seg i veien. Leverer den fine lista, prøve å forklare at man gjerne vil ha litt råd..., utålmodig lege ser på klokka, avbryter og sier - " Hva vil du? Hva vil du at jeg skal gjøre? " Så jeg skjønner at her er det ikke tid og spør om kanskje en reumatolog kunne vært en ide? "Skal du til en reumatolog må du ha reumatisme!!" Pip, unnskyld, men det har jeg ..

Ja, ja.. sum a summarum så skal jeg kanskje til reumatolog, hvis jeg har blodprøver som tilsier det... Sint og stressa sykepleier ga meg time neste uke på mandag og jeg greide ikke å tenke at fillern da kan jeg ikke møte for det er første dag etter skolefri og jeg får ny elev i klassen, og hvordan skaffer man seg vikar i ferien?

Sa jeg at det visst er omtrent et halvt års ventetid til reumatolog? Minst.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du kan trøste deg med at det er et halvt år i norge også... ihvertfall i Bergen. Jeg skal inn igjen i februar (tror jeg det var).

2:24 pm

 
Anonymous Anonymous said...

Iallfall lettere å få time hos fastlege i Spania. Her er det slik at når barna er syke får vi time 10 dager senere. Da er jo sannsynligvis feberen over.....
Ellers KA; jeg skjønner frustrasjonen din. Det er sååå deilig å kunne konsultere legevesenet på sitt eget språk og med samme kulturelle forståelse. Jeg skal til nevrofysiologisk undersøkelse om to uker, bare fire ukers ventetid. Blir spennende å se om de finner noe. Du spurte meg om hva åpen skole er. Det betyr at alle elever som vil kan være på skolen etter stengetid, to timer på ettermiddagen to ganger i uka. De styrer selv innholdet gjennom elevrådet. Og alle får servert et varmt måltid gratis. Helsesøster i kommunen og representanter fra Barne- og ungdomsteamet i kommunen er med. Jeg er med hver onsdag. Kjekt!Kjekt at du la igjen melding på bloggen min. Har ikke så mye kontakt med gamle kolleger på GC. Bare m Ingrid og Tone LJ. Vi har det innmari bra i Norge. Heldigvis. Hils alle. Klem fra Lindis

12:33 pm

 
Blogger AnitaH2 said...

Jeg har ennå ikke glemt barnelegen som nektet å snakke med meg da jeg nektet å gi Anna appelsinjuice 4 mnd gammel... Enda jeg hadde pugget "tengo excema atopica", eller hva det nå var.
Men senteret i Arg. var vel noe for seg selv, husker J. nektet mannen å kjøre innom der da T. brakk armen i barnehagen...
Anita

12:18 pm

 

Post a Comment

<< Home