This is our meeting-place. Mr B, Mrs B og the tre Billy B´s. Come, sit down. We have som stories to tell. Mum set the table. She started writing. Hopefully we will share many a nice tale in here. For more info; see first blog posted february 2005.

Wednesday, May 24, 2006

Ja, du leste riktig. Paul har hvert på Hansa bryggeriet! Alle store gutters drøm. Sammen med Det akademiske kvarter (student caféen jeg jobber i) var jeg på tur til bryggeriet for å få en omvisning og prøvesmake litt øl. Masse øl. Guiden var en pensjonert mann på 95 kilo (fant vi ut fra en vekt som dukka opp i løpet av runden) som var veldig sint på ølavgiftene, og snakka masse dritt om konkurentene deres. Hyggelig fyr, men de fleste ventet mest på prøvesmakingen. Når det gjelder den, så må jeg bare si at det nye produktet deres (husker ikke hva heter) med en blanding av øl og cider - på boks, smakte helt for jævelig! Så er det sakt.

Under ser dere noen bilder fra bryggeriet og den gode gjengen som var med på turen. Det var en uforglemmelig tur, og er å anbefale til alle. Snakka akkurat med sjefen min på Esso, og han også hadde hvert der en gang, og kan gå god for den.


Øl, øl, øl, og mere øl




Masse, masse, masse øl!
















Etter omvisningen og prøvesmakingen,
hadde vi en time å slå ihjel før taxien kom.














Hele gjengen.

6 Comments:

Blogger B-gjengen said...

Ser ut som dere har kost dere. Har du vært på prøvesmaking og omvisning på Arucas? Rom, på rom, på rom med tønner med "ron". Det var også litt av en opplevelse. Særlig da vi traff på spanske skoleklasser, tipper slutten av ungdomstrinnet. Ellers har jeg en gang vårt på bryggeriomvisning i Danmark. Det var en svimlende opplevelse - særlig etterpå.(Man blir litt "svimmel").
Mams.

3:49 pm

 
Anonymous Anonymous said...

Nei, jeg kom meg aldrig dit. Må nesten ta en tur på rom-fabrikken en dag.

7:10 pm

 
Anonymous Anonymous said...

ølleløllelølleløll..
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/24/461816.html

6:56 pm

 
Anonymous Anonymous said...

Oi, det så ikke så dumt ut. Vurderte å ta en dukkert i tankene på Hansa, men dummingene hadde forseglet de. Når jeg tenker meg om, ville jeg ikke drukket øl noen hadde badet i. Ikke om det var meg en gang. Men hvis man vil, kan man jo bare drikke fra krana på øl-spaet. På bildet renner det jo øl. Apropo, så hadde de vannkraner med øl i på bryggeriet også. De var til å ta prøver av innholdet i tankene. Hadde jeg bare fått en halvtime alene med en av de ...

9:42 pm

 
Anonymous Anonymous said...

Men da er det fint du ikke får lov til å leke alene med kranen
Jeg sier bare:
http://www.curtamous.com/Beer/beerbelly.jpeg

Dette var forresten en veldig nyttig Øl- oppfinnelse:
http://www.nesteklikk.no/20060425/93354.html

2:29 am

 
Blogger Yngve said...

Edge heter den jævlig blandingen.. kan kjøpes på sommerkvarteret ;)

2:42 am

 

Post a Comment

<< Home