This is our meeting-place. Mr B, Mrs B og the tre Billy B´s. Come, sit down. We have som stories to tell. Mum set the table. She started writing. Hopefully we will share many a nice tale in here. For more info; see first blog posted february 2005.

Monday, June 18, 2012

JUNI


Her sitter mor aleine (nesten, Zara er jo her) og det har blitt JUNI.

Herlighet! Hva skjedde?

Mye har skjedd, men ingen sier noe til dere: Kort rapport (igjen).

  • Norge var vakker i mai. Grønn med blomster overalt. Hvitveis, hegg, syrin.  
  • Barnebarna er skjønne og jeg kjente freden senke seg og skuldrene synke. 
  • Pappa Skrukli ble bedre og utskrevet fra sykehuset før jeg dro. Vi søskna fikk gode prater sammen. 
  • Jeg setter mer og mer pris på å være elsket etterhvert som jeg blir eldre. Elsket av en super gubbe, elsket av barn og barnebarn, søsken, foreldre, - og av venner. Det er en deilig visshet som gir fred og energi. 
  • Jeg har danset folkedans i flotte lånte fjær. Mye finere enn de jeg har. (hvis man ser bort fra Valdresbunaden min, da) Takk til Natalia som insisterte på at jeg brukte hennes drakt. Kanskje jeg får råd til å kjøpe den? I løpet av sommeren skal jeg på kurs og forbedre meg. Jeg setter pris på denne distraksjonen i hverdagen. 
  • Jeg tygger meg videre i prosjekt barnehage. Fortsatt oppoverbakke, men jeg er velsignet med en viss utholdenhet og stahet, så vi når nok toppen etterhvert. Siste prosjekt er et engelskkurs for spanske barn i sommer. Det vil rett og slett si at vi skifter dagligspråket vårt til engelsk og har barnehage som vanlig med litt flere samlinger i løpet av dagen. God ide, hva?
Ja, da får vi se hva tiden har å by på. Erik bor hos David og jobber i Oslo. Han venter på sommervarme (og lønning). Begge deler kommer nok etterhvert. Jeg har tatt lite bilder, men skal se hva jeg kan vise fram etterhvert. Det blir en annen dag. Nå maser Zara etter middag og tur.   

0 Comments:

Post a Comment

<< Home